Get Adobe Flash player
Get Adobe Flash player
Home Graffiti MRPII / ERP Funkcjonalność CRM

Zarządzanie relacjami z klientami lub System relacji z klientami - CRM ( ang. Customer Relationship Management) to zestaw narzędzi i procedur istotnych w zarządzaniu kontaktami z klientami.

CRM należy traktować nie tylko jako narzędzie, ale jako część strategii i filozofii biznesu, gdzie stały kontakt i zadowolenie klienta jest kluczową wartością. Istotną kwestią jest zapewnienie jednolitego systemu we wszystkich procesach biznesowych – od początku procesu sprzedaży poprzez serwis do sporządzania odpowiednich statystyk wykorzystywanych przy tworzeniu portfela

 

Sam sposób komunikacji dla systemu CRM nie jest sprawą pierwszoplanową, a jedynie narzędziem. Systemy CRM obudowane są w różnorodne moduły komunikacji.

Sprawne działanie systemu CRM nie byłoby możliwe bez systemów baz danych i systemów informatycznych.

CRM to nie jest system informatyczny, tylko jak określa to wielu praktyków jest przyjętą strategią, filozofią działania przedsiębiorstwa, która ma na celu poprawę kontaktów z klientami, przez co możliwy jest dynamiczniejszy rozwój przedsiębiorstwa i lepsza realizacja wyznaczonego celu – osiągnięcie zysku.

Centralnym punktem Graffiti CRM jest baza informacji o kontrahentach, która zapewnia prowadzenie efektywnej konwersacji marketingowej z pozyskanymi już klientami, jednocześnie wspomagając zdobywanie nowych. Zawiera ona bogate dane na temat samych firm, obszaru i specyfiki ich działalności, kanałach wymiany informacji, wreszcie osobach odpowiedzialnych oraz bezpośrednio korzystających z określonych usług czy produktów. Jednocześnie materiały te są uzupełniane przez skojarzenie z informacjami o działaniach przeprowadzanych przez handlowca - celami kontaktów i sposobami ich pozyskania, stopniem realizacji, ogólną oceną kontaktu itp. Już teraz przedsiębiorstwa, które rozpoczęły korzystanie z CRM-ów, obserwują istotne korzyści we wszystkich sferach aktywności.

 

Wyróżniki stosowania Graffiti CRM:

ü  Usprawnienie planowania, prowadzenia i następnie badania skuteczności działań marketingowych i związanych z nimi procesów handlowych – telemarketingu, wysyłki materiałów reklamowych, organizacji seminariów itp.

ü  Ocena aktualnego stanu i intensywności ruchów prowadzących do pozyskania i utrzymania wartościowych klientów.

ü  Wspomaganie procesów handlowych dzięki trafniejszemu rozeznaniu potrzeb sieci kontaktów.

ü  Integracja wszystkich dotyczących kontaktu informacji i udostępnienie ich ściśle określonym użytkownikom.

ü  Szybki i łatwy dostęp do kompletu informacji dotyczących klientów.

ü  Skuteczne opracowywanie kanałów komunikacyjnych, informacja o stopniu zaawansowania współpracy i pozostałych do przeprowadzenia krokach.

ü  Powiązane z informacjami o poszczególnych kontaktach, definiowalne rodzaje informacji dodatkowych oraz obliczenia uzyskiwane na podstawie parametryzowanych funkcji. Ewidencja plików skojarzonych z wybranym klientem.

ü  Możliwość wielowątkowego prowadzenia kontaktów.

ü  Rejestracja informacji o konkurencji i jej produktach wraz z cennikami.

ü  Analiza konkurencji dla potencjalnych klientów.

ü  Wzrost wydajności pracy i znaczne ułatwienie kontroli jej wyników.